vrijdag 13 mei 2016

Meer water drinken

Photobucket Foto

Zo lang als ik me kan herinneren drink ik te weinig. Dit komt omdat ik bijna nooit dorst heb dus mijn lichaam herinnert mij er niet vaak aan dat ik iets moet drinken. Zelf had ik er niet vaak last van maar het is niet erg gezond om weinig te drinken. Ik heb wel al twee keer een zonnesteek gehad en ik denk dat dat mede werd veroorzaakt doordat ik te weinig dronk. Daarom wil ik graag meer water drinken. Dit wil ik doen door elke dag minimaal één liter water extra te drinken.

De voornaamste reden dat ik meer water wil drinken is voor mijn gezondheid. Zoals ik hierboven al zei heb ik twee keer een zonnesteek gehad. En ook toen dronk ik te weinig en dat kan best gevaarlijk zijn. Dus dat wil ik niet nog een keer meemaken. Ook heb ik een keer bijna een blaasontsteking gehad en dan wordt ook aangeraden om meer te drinken.

Ik drink denk ik met geluk 1 liter per dag en dat is echt veel te weinig. Het is namelijk het beste om 2,5 liter per dag te drinken. Dat ik zo weinig drink komt voornamelijk doordat ik simpelweg gewoon vergeet om te drinken. Ik heb namelijk bijna nooit dorst. Om dit probleem een beetje op te lossen drink ik elke dag op vaste tijden sowieso iets. Maar dat lost niet het hele probleem op. Want nog steeds drink ik veel te weinig. Daarom ga ik elke dag een extra liter water drinken. Ik heb op mijn afgelopen verjaardag een dopper gekregen dus die zal zeker van pas komen.


Om mijn drink probleem een beetje op te lossen, wilde ik elke dag een flesje water meenemen naar school. Toen kwam ik er echter achter dat er een misschien een giftig stofje in plastic flesjes zit. Die vrijkomt als je een plastic flesje een paar keer hergebruikt. Het is een beetje onduidelijk of dit een feit of toch een fabel is. Voor de zekerheid ga ik gewoon een dopper gebruiken. Die flessen zijn er namelijk voor gemaakt om hergebruikt te worden.

Natuurlijk heeft water drinken veel voordelen. Naast dat het natuurlijk belangrijk is voor je gezondheid. Water zou namelijk een positief effect op je huid hebben. Ik heb sinds groep 7 last van acne. Inmiddels ben ik 17 jaar. Dus dat is al aardig lang. Ik schaam me een beetje voor mijn acne. Daarom zou ik het fijn vinden als ik minder last krijg van acne door water te drinken. Natuurlijk zal ik niet ineens een egale huid hebben maar verbetering is altijd welkom.

Reasons to Drink Water Infographic Foto

Heb jij ook moeite om genoeg te drinken? Als je tips voor me hebt die mij kunnen helpen om meer te drinken, zijn die altijd welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen