vrijdag 6 mei 2016

Dierproefvrije make-up

Afbeeldingsresultaat voor dierproefvrije make up

Laatst kwam in het nieuws dat MAC zijn producten op dieren test. Dat wist ik toen al. En ik ging er vanuit dat wel meer mensen dat wisten. Daarom verbaasde het mij ook heel erg toen ik op Facebook keek en zag dat heel Facebook ontplofte met berichten van mensen die verbaast waren dat MAC hun producten op dieren test. Ik dacht vroeger dat alle make-up op dieren werd getest. Gelukkig bleken er ook merken te zijn die hun producten niet op dieren testen. Zelf gebruik ik alleen maar dierproefvrije make-up.

Een paar jaar geleden maakte Teske een video op YouTube waarin ze vertelde dat ze alleen maar dierproefvrije make-up wilde gebruiken. Toen dacht ik huh alle make-up wordt toch op dieren getest. Ik hoorde vroeger namelijk weleens dat cosmetica op dieren wordt getest. Dus toen ging ik ervan uit dat alle merken hun make-up op dieren testen. Gelukkig bleek dat niet zo te zijn. Toen ik daarachter kwam wilde ik ook alleen maar dierproefvrije make-up gebruiken.

Ik wil graag alleen dierproefvrije make-up gebruiken omdat ik het nut er niet van in zie waarom je producten op dieren zou testen. Je kan make-up net zo goed op mensen testen. Die gaan namelijk ook gebruik maken van die producten. Dieren waarop producten worden getest zullen later nooit zelf die producten gebruiken. Dus waarom zouden ze die producten dan wel moeten testen. 

Bij die video van Teske stond een link die je verwees naar een blog/site die vermeldt welke merken hun producten op dieren testen. Dus ik ging meteen kijken of mijn make-up dierproefvrij is. Tot mijn verbazing bleek al mijn make-up dierproefvrij te zijn! Ik had namelijk alleen maar goedkope make-up van bijvoorbeeld Essence en Catrice. En de meeste goedkope merken zijn gewoon dierproefvrij. Dit was echt een grote opluchting voor mij. Ik was namelijk bang dat alleen dure merken dierproefvrij zouden zijn. Dus als je zelf misschien ook alleen dierproefvrije make-up wilt gebruiken hoef je niet persé dure merken te gebruiken.

Ik gebruik nog wel verzorgingsproducten die op dieren zijn getest... De meeste verzorgingsproducten in een drogist als bijvoorbeeld De Kruidvat zijn op dieren getest. En ik weet nog geen goed alternatief op merken als Nivea en Dove. Ik ben namelijk bang dat ik dan bij dure verzorgingsproducten uitkom. En als gewone scholier heb ik niet super veel geld om uit te geven. Weet jij een merk die goede dierproefvrije verzorgingsproducten verkoopt? Laat me dat dan zeker even weten! Ik wil namelijk wel heel graag overstappen op dierproefvrije verzorgingsproducten!

Hopelijk vond je het een leuk artikel! Ben je zelf benieuwd of je make-up dierproefvrij is? Kijk dan even op Naoki. Gebruik je zelf ook dierproefvrije make-up? Zo ja, waarom dan? Ik ben heel benieuwd naar jullie mening over dit onderwerp ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen