vrijdag 27 mei 2016

Dierenasiel


 Foto

Als je vaker artikelen van mij leest weet je waarschijnlijk wel dat ik veel om dieren geef. Daarom vind ik het heel belangrijk dat er dierenasielen bestaan. Anders zouden er allemaal dieren op straat belanden. Ik vind dat ieder huisdier een baasje verdient. Het is waarschijnlijk onmogelijk om voor elk huisdier een baasje te vinden. Maar iedereen kan een handje helpen om de zoektocht voor huisdieren makkelijker te maken.

Zelf heb ik twee huisdieren. Ik heb een kat en een hond. Mijn kat heet Bambi, ze is inmiddels ongeveer 6 jaar. Zij was samen met haar moeder, broertjes en zusjes in een doos op straat gezet. Een vrouw heeft het gezinnetje gered. Daarna hebben wij twee van die katten geadopteerd. Toen waren ze nog kittens. Inmiddels is Bambi's broertje Tijger overleden. Hij is namelijk aangereden. Naast Bambi hebben we sinds ongeveer anderhalf jaar ook een hond. Hij heet Petrol en hij is ook 6 jaar. Petrol woonde eerst ergens anders, maar zijn oude baasjes konden niet meer goed genoeg voor hem zorgen. Dus toen kwam Petrol in een dierenasiel terecht. Daar hebben wij hem geadopteerd.

Dierasielen zijn afhankelijk van vrijwilligers. Veel werk wat daar gebeurt is namelijk vrijwilligerswerk. Omdat ik het erg belangrijk vindt dat dierenasielen bestaan, wil ik ook graag een handje helpen. Daarom ben ik van plan om ook vrijwilligerswerk te doen. Ik weet nog niet precies binnen welke functie ik wil helpen. Je kan op veel op veel manieren helpen. Zo kan je echt in een asiel gaan werken. Daarnaast kan je ook dierenspullen, zoals speeltjes, doneren. Je kan een dierenasiel ook steunen door middel van een financiële bijdrage. Dan doneer je geld aan het dierenasiel. 

Als je zelf nog een huisdier zoekt, zou ik het zeker overwegen om een dier uit een asiel te adopteren. Ik vind namelijk dat de dieren die daar zitten ook recht hebben op een huis en een baasje die hem/haar liefde geeft. De meeste dieren in een dierenasiel zijn ook hartstikke lief. Later wil ik zelf graag ook dieren uit een asiel adopteren. De meeste mensen denken alleen aan katten en honden als ze aan dieren in asiel denken. Maar in de meeste dierenasielen zitten ook knaagdieren. En die hebben ook recht op een liefdevol huis.

 Foto

Hopelijk vond je het een leuk artikel! Ik schrijf graag artikelen over onderwerpen waarvan ik vind dat ze meer aandacht verdienen. Weet jij een onderwerp wat meer aandacht verdient? Laat het dan even weten, en misschien wijdt ik er een artikel aan. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen