donderdag 3 september 2015

Sorry future generation

Een tijdje geleden kwam ik een video tegen op Facebook. Bij deze video stond 'Dear future generation, sorry'. Ik was benieuwd waar het over ging dus bekeek ik hem. Deze video heeft me heel erg aan het denken gezet dus daarom wou ik hem graag met jullie delen.

Ja, deze video gaat over de klimaatverandering. Maar dan ben ik nog niet meteen een milieu zeur. Heel veel mensen vinden al dat gepraat over het milieu maar irritant en saai. En dat snap ik niet want zonder deze aarde zouden wij niet bestaan. Daarbij vind ik ook dat je normaal met deze aardbol om moet gaan want je bent niet de enige die erop moet leven. Hierna komen nog veel meer generaties die op deze wereld moeten leven en dan wil je het toch een beetje fatsoenlijk achterlaten. Ik zou het in ieder geval zonde vinden als wij het zo erg zouden verpesten dat het leven op aarde over een aantal jaren niet meer mogelijk is,

Ik geef eerlijk toe dat mensen informatie over de klimaatveranderingen wat interessanter kunnen brengen. Want ik vind het ook saai als er iemand op de noordpool met een eentonige stem loopt te vertellen over smeltend ijs. Zelf doe ik aardrijkskunde en mijn docent vertelt best interessante verhalen over het milieu. Dit betekent niet dat ik er veel verstand van heb. Maar het interesseert me wel.

Bij de reacties onder deze video zag ik dit staan: 'Ik ben het helemaal met deze man eens, maar bijna niemand die deze video kijkt zal nu actie ondernemen en dat is het hele probleem.' Dit klopt helemaal want zo ben ik zelf ook. Deze video heeft me aan het denken gezet maar ik kom niet in actie om er iets aan te veranderen. En natuurlijk, ik ben maar een meisje van 16 die in haar eentje niks aan het milieu kan veranderen. Maar dat is gewoon een stom smoesje en ik zou ook heel graag iets willen veranderen, maar hoe?

Hoe deze man de video eindigt ben ik het trouwens niet helemaal mee eens. Want ik denk zelf dat we deze wereld niet kunnen redden door te betalen voor een boom. Maar het is een goede actie en hij doet wel zijn best en daar heb ik respect voor.

Eerlijk gezegd denk ik gewoon dat heel veel mensen niet beseffen dat het veel slechter gaat met de aarde. En als ik mensen daar bewust van kan maken ben ik al heel blij. Natuurlijk zou ik meer willen doen maar op dit moment zou ik gewoon niet weten hoe ik de manier waarop mensen met de natuur omgaan kan verbeteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen