vrijdag 3 april 2015

Bucket list

Afbeeldingsresultaat voor bucket list

Zoals heel veel mensen ook hebben, heb ik een 'bucket list'. Hierin staan bijvoorbeeld dingen die je ooit nog wil doen of plekken die je ooit nog wilt bezoeken. In groep 8 ben ik met deze lijst begonnen en elk jaar komen er nieuwe dingen bij. Mede om jullie misschien inspiratie te geven voor je eigen lijst ga ik hierbij een paar dingen vertellen die er op die van mij staan.

Het eerste wat op dat lijstje kwam te staan was met dolfijnen zwemmen. Ik weet nog dat ik met mijn ouders en broertje naar het dolfinarium in Harderwijk ging. Daar was een voorstelling met dolfijnen. Toen ik die dolfijnentrainsters met die dolfijnen zag zwemmen leek het me heel gaaf om dat zelf ook een keer te doen. Ook had ik daarvoor het boek ''Op zoek naar dolfijnen, Red Rosie'' van Lucy Daniels gelezen. Dit ging over een bedrijf in Curaçao waar ze gehandicapte kinderen hielpen door ze met dolfijnen te laten zwemmen. Door dit boek kwam ook het tweede punt op mijn 'bucket list'.


Dit tweede punt is namelijk naar Curaçao reizen. Eerst was ik zelfs van plan om daar naartoe te verhuizen en daar zelf gehandicapte kinderen te helpen door ze met dolfijnen te laten zwemmen. Dit plan leek me later echter nogal onrealistisch. Ondanks dat ik die droom inmiddels heb laten varen lijkt het me nog steeds heel leuk om een keer naar Curaçao te gaan. Het liefst vervul ik daar ook het eerste punt van mijn lijst, met dolfijnen zwemmen.
Ik wou zo graag naar Curaçao toe dat er in groep 8 mijn spreekbeurt over gehouden heb. Mijn vader heeft een paar jaar geleden op het Caribisch gebied gewerkt. Hij werkte niet op Curaçao maar hij is er onderweg wel geweest. Mijn vader wil er zelf graag ook nog een keer naartoe dus waarschijnlijk gaan we dat ook een keer doen.


Als derde punt en laatste punt van deze post heb ik op dat lijstje staan dat ik een keer wil vliegen. Hiermee bedoel ik niet in een vliegtuig. Sinds ik ongeveer een kleuter ben droom ik er al van om te kunnen vliegen. Daarom wil ik heel graag een keer indoor skydiven. Tuurlijk leek het me ook heel gaaf om een keer in een vliegtuig te vliegen, dat heb ik inmiddels ook twee keer gedaan. Ik vond het ook wel leuk om in een vliegtuig te vliegen maar het lijkt me leuker als je de lucht echt kan voelen. Ik twijfel nog of ik een keer echt wil skydiven want ik weet niet of ik dat wel durf.


Verder heb ik nog veel meer dingen op mijn 'bucket list' staan maar die deel ik misschien een andere keer. Deze drie punten zijn voor mij ook een paar van de belangrijkste punten van deze lijst. Hopelijk heb je hier iets aan gehad en heb ik je misschien wel kunnen inspireren voor je eigen 'bucket list'. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen