vrijdag 27 maart 2015

Spread the love

Afbeeldingsresultaat voor als je niks aardigs kan zeggen

Ik zie de laatste tijd overal negatieve opmerkingen. Zo staat er onder elke youtube video wel negatief commentaar. Ook op instagram zijn niet alle reacties altijd even lief. Ik begrijp niet waar dat voor nodig is.

Vroeger werd ik zelf gepest omdat ik krullen heb. Hierdoor had ik heel weinig zelfvertrouwen. Ik kreeg elke dag wel een keer te horen dat ik een schaap was of dat ik lelijk was. Hier ging ik als 12-jarig meisje heel erg mee zitten. Bij elke negatieve opmerking ging ik er de hele dag over nadenken. 
Tegenwoordig doet het me een stuk minder als iemand iets gemeens tegen me zegt. Tuurlijk, ik vind het ook niet leuk maar ik probeer er gewoon niet zo lang mee te blijven zitten want dat vind ik zonde van mijn tijd. Iemand die een gemene opmerking maakt doet dat alleen maar zodat die zich beter voelt over zichzelf. Diegene gaat zich beter over zichzelf voelen door iemand anders naar beneden te halen.Terwijl er echt wel betere manieren bestaan om je beter te voelen over jezelf. De meeste mensen die zo negatief tegen anderen doen hebben meestal zelf ook weinig zelfvertrouwen maar dit is niet de manier om er mee om te gaan.




















Ik vind ook dat er een groot verschil is tussen een belediging en opbouwend kritiek. Zo is er een groot verschil tussen, 'Wat draag je lelijke kleren.' en 'Misschien staat een andere kleur je beter.' Opbouwend kritiek is bij mij ook altijd welkom. Ik kan ook niet alles en ik vind het echt niet erg als iemand me dan probeert te helpen of me advies geeft.
Één gemene opmerking kan iemands hele dag verpesten, hoeveel complimentjes iemand die dag ook heeft gehad. Alle leuke dingen die iemand die dag heeft gedaan worden allemaal verpest omdat iemand het nodig vond om iets gemeens te zeggen. Dit vind ik echt niet nodig, spread the love. Ik sta zelf ook achter het spreekwoord, als je niks leuks te zeggen hebt zeg dan niks. Zullen we gewoon met zijn allen afspreken dat we elke dag iemand een complimentje geven. Hiermee kan je iemands gewoon net iets beter maken dan die al is. 

1 opmerking:

  1. Je hebt zo gelijk! Laat iedereen lekker in z'n waarde, ook als ze tien jaar zijn en stuntelige youtube filmpjes maken.. Ik snap niet waarom mensen zo naar moeten reageren..
    Echt een goed artikel, leuke blog ook!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen